top of page
Bonanza_Olivia_24.jpg

Bonanza har sedan 1991 försett företag och organisationer med ett unikt alternativ till traditionell ekonomiutbildning. Att lära sig ekonomi för sakens skull är sällan våra kunders huvudsakliga mål. Snarare ser man ekonomiskt kunnande som en strategisk fråga och ett sätt att skapa värde.

Efter att ha genomfört utbildningar i över 45 länder på 5 kontinenter för över 1 000 000 deltagare får vår metod idag betraktas som synnerligen väl beprövad. Människor över hela världen, har i stort sett samma inställning till finans och ekonomi. Det är på samma gång fantastiskt och betryggande att inse att vi är något stort på spåren.

Vi är fast beslutna att avdramatisera siffrorna och få människor att verkligen SE ekonomi för vad det är. Men det handlar inte bara om att skapa förståelse, utan minst lika mycket om att ingjuta den trygghet som gör att människor obehindrat kan kommunicera finansiell information. Vi brukar kalla det ”ekonomiska” – ett språk som går att lära sig precis som vilket språk som helst.

 

När information delas under samtal som behandlar finansiella insikter (möjligheter eller risker), måste människor förstå vad som sägs för att kunna bidra på ett värdefullt sätt. The Visual Language of Finance® gör så att bitarna faller på plats i form av en gedigen affärsförståelse.

 

Bonanza är ett privatägt företag med huvudkontor i Stockholm. Vi har även kontor i Columbus (OH) och i San José (CA) i USA och finns representerade i Australien, Danmark, Finland och Norge.

Om Bonanza

bottom of page